Studii psihanalitice freudiene Madalina Manole versus Mircea Petru & Magdalena

Studiind informatii, comentarii, stiri, biografie, cronologia evenimentelor si a stirilor referitoare la "cazul" Madalina Manole, am gasit pe un blog, acest blog: www.subtire.com - blogul domnului Cosmin, aceasta perspectiva psihanalitica pe care am citit-o pe nerasuflate, compusa din trei articole. Iata articolele pe care va invit sa le cititi, sunt foarte interesante si contin multe explicatii din perspectiva freudiana:
1. Urmand modelul Michael Jackson, Madalina Manole se sinucide,
2. Madalina Manole: sunt(eram) un cal care trebuie imblanzit
3.Inchid dosarul Mădălina Manole.

Ideea si tematica acestui articolul mi-a aparut in contextul in care chiar eu adunam ceva informatii pentru a creiona o analiza psihanalica dar nu a Madalinei asa cum a fost inspirat domnul Cosmin, ci a lui Mircea Petru.

Ideea mi-a venit atunci cand, a doua zi dupa ce eu am postat cadrele cele mai importante cu rasul "cuceritor" / fericit al soacrei, imaginile fiind preluate ulterior de ziarul Libertatea si de o parte importanta a presei, ei bine in articolul din libertatea intitulat " Cum râdea soacra Mădălinei după moartea ei! " mi-a atras atentia fraza in care autorii articolului spun asa:

"Autoarea site-ului e şi cea care a făcut sinistra descoperire: la câteva ore de la moartea Mădălinei Manole, Magdalena, soacra artistei, a venit de la Procuratură, unde fusese audiată... râzând. "

In momentul in care am citit fraza am avut un moment de stupoare pentru ca de ceva timp ma tot intrebam care este numele soacrei.
In acest paragraf - providenta divina zic eu ! - imi raspunde prin autorii articolului: pe soacra Madalinei Manole o cheama .... MAGDALENA.

Deci numele soacrei este Mircea Magdalena!

Adica numele artistei Madalina Manole este in actele de stare civila Mircea Magdalena Anca.
Iar numele soacrei este ..... Mircea Magdalena.

Pai, dragii mei, aceasta asociatie/coincidenta de nume, a exercitat o influenta teribila asupra inconstientului lui Mircea Petru, in relatia lui cu Madalina Manole, fosta Manole Magdalena Anca, care dupa momentul stare civila devine sotia, nevasta, "femeia mea" Mircea Magdalena Anca, asa cum a si trecut-o pe cruce. Si nu numai asupra inconstientului lui, dar si al mamei sale, precum si asupra inconstientului Madalinei.

Omul acesta asa cum se observa din comportamentul sau - manifestarile infantile precum plansul, teatralismul durerii, afirmatii precum "vreau sa fiu lasat in pace" - este legat inca de mama sa printr-un complex oedipian nerezolvat si cu profunde conotatii si implicatii in latura sa inconstienta; ei bine in momentul fatidic in care a cunoscut-o si mai apoi s-a casatorit cu Madalina, omul acesta a facut un transfer afectiv - continutul afectiv inconstient - de la mama la sotie. Si-a cautat o sotie dupa chipul si asemenarea mamei sale, mai ales in exprimarea "materna" a tendintelor psihice inconstiente.

Continutul complexului libidinal al fiecarui om se descarca si detensioneaza in primul rand prin activitatea sexuala satisfacatoare. Inhibitiile psihice determina o nedescarcare sau in cele mai bune situatii o descarcare partiala.
Cum la varsta maturitatii cerintele si necesitatile complexului libidinal individual, este imposibil de rezolvat prin mama - aici se regasesc si tensiunile psihice acumulate din copilarie de-a lungul timpului, barbatul matur inhibat il transfera asupra sotiei, pe care intr-un plan afectiv-emotional deviat, ajunge sa o asocieze / confunde uneori pana la identificare cu propria sa mama !

Faptul ca Madalina era mai mare ca varsta cronologica decat sotul sau, cu cativa ani, ei bine si acesta este un element care se inscrie si justifica in favoarea celor descrise mai sus, in sensul ca el barbatul a optat mai ales pentru latura ei materna.

In lipsa unei sexualitati satisfacatoare cu sotia - complexul oedipian nerezolvat poate induce barbatului, inhibitii sexuale deosebit de profunde (mergand pana la imposibilitatea realizarii sau finalizarii actului sexual si chiar impotenta completa intr-o o serie intreaga de cazuri), inhibitia bazandu-se pe blocajul psihic pe care subiectul il resimte ca urmare a interpretarii inconstiente a actului sexual ca fiind un act incestuos (asa cum erau percepute si resimtite in prima copilarie in perioada 3-6 ani, tendintele libidinale ale baietelului copil fata de primul obiect al placerii - mama) -, la care in prezent se adauga si nemultumirile pe care sotia le exprima fata de el; ei bine toate aceste asocieri sunt de natura pe de o parte sa-i amplifice tensiunea libidinala, iar pe de alta parte sa-i impiedice descarcarea fireasca a aceleiasi tensiuni.
Astfel prin acumulare energia aceasta tensionala creste.
Neputand sa acceada la sotie in mod multumitor (blocajul psihic pe de o parte, manifestarile negative si refuzurile acesteia pe de alta parte constituie factori blocanti) si nici in planul concret la averea sotiei (in simbolistica freudiana femeia in simbol este reprezentata de casa, locuinta, avere, camera ... ), dupa bunul sau plac; pe de alta parte mama care ii amplifica / intretine si ea tensiunea libidinala, atat prin propria prezenta si mod de manifestare - stimulul vizual -, dar si prin "incurajarile" verbale exprimate cu o anumita intensitate si frecventa, barbatul ajunge sa-si urasca sotia si sa-i atribuie prin transfer inconstient tot continutul negativ al materialului sau psihic inconstient nemanifestat, tot acel material inconstient adunat si refulat in inconstient de-a lungul anilor din vremea cand nici mama lui nu ii satisfacea placerile copilariei sau adolescentei, sau cand il obliga sa faca ceea ce el nu vroia / dorea sa faca, si cand singura lui scapare o reprezenta "alungarea" in inconstient a acestor neputinte=afecte negative.

Ca mama, soacra s-a simtit "data la o parte" prin aparitia si prezenta nurorii in viata fiului.
Faptul acesta nu a ramas fara reactie din partea ei. A reactionat puternic in interiorul sau, insa in exterior s-a manifestat in mod disimulat.
Ura soacrei impotriva Madalinei s-a generat cu o mare forta si intensitate emotionala, cu forta unui uragan (o exprimare plastica !).
Soacra s-a simtit in prima faza dislocata ca pozitie afectiva in ierarhia afectiv-emotionala a fiului. A inceput sa-si exprime ura inconstienta prin tot felul de manifestari si defulari asupra nurorii. Intr-un raport soacra / nora de 1 la 1, nora capata pentru soacra caracteristicile DUSMANULUI iar relatia se transforma in razboi. Scopul soacrei ? Anihilarea nurorii, transformarea acesteia intr-un zombi, intr-o leguma care sa serveasca scopurilor ei.
Metoda cea mai la indemana? Subordonarea norei prin intermediul fiului.

Faptul ca s-a mutat in casa norei, vizitele foarte dese si "utilitatea / ajutorul" cu care s-a pus la dispozitie vis a vis de cresterea celui mic, dovedeste ca ea nu dorea sa-si cedeze sub nic-o forma locul din viata, psihicul si inima fiului. Ea nu a vrut sa renunte la pozitia ei sub nici-un motiv, mergand pana la a-si impune prezenta, obligand-o pe nora sa accepte acest fapt.

Dominata in mod cert de neputinta de a-i controla banii si averea Madalinei, de a dispune de resursele finaciare ale acesteia dupa bunul sau plac, si-a imboldit fiul de la spate, cautand sa-i intareasca si sa-i IMPUNA acestuia pozitia de "barbat in casa, stapan al casei, al femeii, al ..... totului". STAPANUL ABSOLUT A TOT ADICA - al nevestei, al casei, al copilului etc ... - cu argumentarea ca "la ei in Moldova asa e: femeia merge cu doi pasi in urma barbatului" (conceptie-dorinta expusa de ei in fata parintilor Madalinei care n-are nici-un fundament in realitatea geografica a locului de origine - Botosani adica!).

Tensiunile libidinale inconstiente au crescut, atat in psihicul fiului, cat si al soacrei, prin crearea si intretinerea unei atare situatii de fapt ! Sub permanenta teama ca va pierde atat controlul afectiv asupra fiului, dar si al averii ca scop material al dorintelor ei, si-a autoamplificat atat tensiunile libidinale proprii, dar si pe ale cuplului fiu-nora (!), iar prezenta sa permanenta in viata si relatia celor doi, a devenit astfel sursa generatoare de tensiuni ce au ajuns sa atinga cote / niveluri necontrolabile.
Mai mult, ca sa mentina controlul situatiei si asupra fiului, dar mai ales asupra nurorii, a averii acesteia la care EA SI FAMILIA EI NU AVEAU ACCES, si-a desfasurat actiunile si in sensul de a-i "sechestra", chiar si copilul.
Copilul, caci acesta era punctul FORTE DE ECHILIBRU AL MADALINEI. Copilul, punctul de echilibru al oricarei mame, dar si punctul care transforma femeia intr-o fiinta VULNERABILA.
Si-a creat astfel argumente, motivatii, linguseli chiar, totul in scopul de a justifica necesitatea prezentei ei permanente in casa nurorii, dar si de a creea conditiile de tensiuni, intrigi si scandal pentru indepartarea parintilor Madalinei.
Ca sa o poata manipula mai usor pe Madalina, trebuia scoasa din scena mama acesteia, trebuia indepartata. Mama Madalinei era forta care i se opunea si trebuia anihilata prin orice cale: prin propriul fiu, prin Madalina chiar, iar in ultima instanta prin propriul tupeu.

Este de asemenea foarte probabil ca in sinele si in mintea ei, in latura inconstienta a psihicului ei, Magdalena Mircea sa fi ajuns chiar la o identificare / comparatie a propriei persoane cu Madalina, in sensul ca aveau acelasi nume, deci NEPOTUL EI ESTE CA SI COPILUL EI cu atat mai mult cu cat este al fiului ei si il cheama ca pe fiul ei - este Petru adica, iar averea Magdalenei Anca Mircea, prin moartea fizica a acesteia, era a MAGDALENEI MIRCEA, deci I SE CUVENEA.
Ura impotriva Madalinei a fost sustinuta si de acest element: numele aproape identic din actele de stare civila.
Nora devenea astfel dusmanul de viata si de moarte:
- ii "furase" fiul prin casatoria initial convenita ca relatie libera apoi ca relatie oficiala;
- copilul era factorul care stabiliza relatia Madalinei cu barbatul sau, deci consolida casatoria Madalinei, insa implicit si pierderea suferita de mama-soacra - "pierderea" prea iubitului fiu.
- numele aproape identice, i-a creat si amplificat in mod cert o teribila CRIZA DE IDENTITATE.
Nora ii "furase" chiar si numele !
Tot acest mecanism psihanalitic justifica foarte bine comportamentul soacrei atat din ziua intoarcerii de la procuratura : EA RADEA, deci in sinea sa se BUCURA, NU ISI PUTEA STAPANI BUCURIA SI SATISFCTIA ATUNCI CAND SE SIMTEA NECENZURATA.
Acelasi mecanism justifica comportamentul fata de mama Madalinei Manole: "Sa nu veniti cu circul si cu tigania in CASA MEA". Disparuse fizic RIVALA, acum fiul, casa, TOTUL era din nou al ei.

Mecanismul psihanalitic freudian justifica la fel de bine si comportamentul soacrei din dimineata inmormantarii, fraza aceea: "Hai plecati mai repede ca vreau sa-nchid poarta si sa ma culc" - era grabita sa dea afara din viata ei ultimele elemente care i-ar fi amintit de nora ei, afirmatia justificand afectul ei negativ pentru nora si pentru orice ramasita a nurorii - .
Tot mecanismul freudian justifica, din nou cu precadere starea ei de euforie, de bucurie manifesta, pe care nu si-o poate stapani si simte NEVOIA sa si-o expuna prin vestimentatie in ziua inmormantarii cand reporterii o fotografiaza in curtea casei din Otopeni costumata la fusta ROSIE (natura ei pasionala si libidinala pe ceakrele inferioare 1,2 si 3), bluza alba (asazisa ei stare de nevinovatie si noblete in a-si apara fiul de .... influenta norei care le crea/INDUCEA tensiuni psihice, inclusiv tensiuni financiare ...), precum si machiajul albastru pe pleoape care semnifica descarcarea in gest si atitudine a DORINTEI INCONSTIENTE DE A FI LA FEL DE FRUMOASA FIZIC PRECUM NORA PE CARE O URA ACERB SI PE CARE O "DETRONASE" DEFINITIV DIN IERARHIA AFECTIVA A .... fiului !
Acest comportament insa NU este un comportament de MAMA, este un comportament de FEMEIE !

Determinandu-si fiul si nora sa-i accepte de nasi de cununie pe fiica si ginerele ei, aceasta femeie a incercat initial, prin aceasta manopera, sa o sensibilizeze pe Madalina in directia fiicei sale si sa consolideze o relatie de apropiere cu fiica sa. A avut in vedere probabil mai ales sensul ajutorului financiar.

Departe de mine de a analiza in vreun fel prezenta modesta, discreta si lipsita de dorinta de a iesi in evidenta a sorei lui Mircea Petru.
Sora sa, Daniela Cojocariu, se vede clar ca mosteneste modestia, bunul simt si blandetea tatalui, fiind o persoana modesta si retrasa. Sotul ei baritonul George Cojocariu a dovedit multa abnegatie si ajutor in zilele inmormantarii si a exprimat o sincera suferinta vis a vis de Madalina.
Totusi, in capul soacrei antiteza dintre modestia propriei fiice si opulenta, usurinta cu care Madalina a luat cei 10000 de euro din propriul ei cont pentru a-si procura haine de la Paris in vederea lansarii, se pare ca a fost un element care a indarjit-o rau pe soacra impotriva nurorii.
Pentru soacra zgarcita - zgarcenia are si ea o intreaga teorie psihanalitica, pe care nu o voi dezvolta aici, insa voi spune doar atat: persoanele zgarcite au mari probleme cu neputinta unei corecte exprimari afective si emotionale, va sugerez ca exemplu piesa "Avarul" de Moliere -, ei bine pentru soacra zgarcita este de neconceput un asemenea gest ca cel al Madalinei.

Mi-e greu sa cred ca soacra a ramas tacuta de o parte in afara situatiei, fara sa reactioneze. Si cum nu prea putea EA sa-i ceara ea socoteala nurorii de proprii ei bani, atunci si-a imboldit fiul de la spate. Pe STAPANUL ABSOLUT !
Iata de unde veneau si de unde se generau pretentiile lui Mircea Petre in sensul de a o invata el pe Madalina de ce si cum sa se imbrace !
Consilierul si stilistul era chiar propria lui mamica de fapt!


Iata adevaratul motiv, al AMANARII REPETATE A LANSARII ALBUMULUI "O 9 MADALINA". Iata adevarata sursa a cauzelor reale si efective ale starilor de rau ale Madalinei.
Stari provocate si generate de INTERESELE SOACREI.
Ca o veritabila intriganta, soacra abate atentia celor din jur de la intentiile ei reale, concrete, rationale, ascunzand de fapt adevaratele ei intentii si in mod pervers, incepe sa joace rolul bunei samaritence care toate problemele vietii le rezolva cu ajutorul lui ..... Dumnezeu. Ma rog a rugaciunilor, ale ritualurilor, ale informarilor prin babe, vraci, vrajitori ..... bioenergeticieni si toata corhota de asemenea personaje.
Incepe sa sugereze si sa promoveze drept cauza a starilor de rau ale Madalinei, blesteme, vraji ... etc....
Fiul, ca destui barbati de altfel, n-are luciditatea sa analizeze la rece nici intentiile si nici influenta propriei mamici ! Ia de bun si de "litera de lege" sugestiile si afirmatiile mamei.
DE BUNA CREDINTA, incepe si se plange dreapta stanga pe la colegi si prieteni in cautare de sfaturi, incepe si fuge pe la biserici, prieteni, popi, vrajitori, bioenergoterapeuti, incepe sa creada chiar in scenarii de sinucidere cu 6 paracetamoale si 4 nurofene sau cu 10 picaturi de diluant.
Mamica proprie ii sustine si ii intretine "varianta de lucru".
In capul fiului CEATA SI ABURII DEVIN DIN CE IN CE MAI DENSI. Lucrurile incep sa nu mai aiba ni-un fel de logica sau de explicatie pentru el. Este depasit de situatie si OMUL NU MAI ARE NICI_UN FEL DE CONTROL ASUPRA VIETII SALE SI ASUPRA FAMILIEI SALE.
Madalinei i se declanseaza starile de rau "martea-miercurea" si o tineau pana "vinerea". Ma intreb: UNDE SE AFLA SOACRA IN PERIOADELE DE PRESUPUSA CRIZA ALE MADALINEI ?

Confuzia, elementele contradictorii din interviurile fiului, au si ele ceva din aceasta substanta, EL NEFIIND CONSTIENT DE INFLUENTELE SI IMPLICATIILE MAMEI SALE ASUPRA PROPRIEI LATURI INCONSTIENTE A PSIHICULUI SAU.
In anumite secvente ale interviului, el NU EXPRIMA IDEILE LUI, EL EXPRIMA CEEA CE I-A SUGERAT SAU SPUS MAMA LUI, ACESTE SUGESTII AVAND PENTRU EL VALOARE DE ADEVAR ABSOLUT - pentru orice copil, chiar la varstele maturitatii, spusele unui parinte sunt preluate ca adevar indiscutabil, fara ca individul sa puna la indoiala sau sa cerceteze atent acele afirmatii, aceasta manifestare avandu-si radacinile in copilaria mica, atunci cand puiul de om se simtea neputincios in raport cu mediul exterior, iar parintele in raportul cu el copilul mic si fara putere, avand caracteristicile unui Dumnezeu !
Daca la nastere raportul de forte intre copil si parinte este un raport de 1 la INFINIT - el copilul isi simte neajutorarea, iar parintele poate TOTUL din perspectiva copilului - , PRIN TRECEREA TIMPULUI RAPORTUL ESTE PERIODIC REEVALUAT, astfel incat la maturitate raportul NORMAL "copil"-parinte devine 1 la 1.
In concluzie, dincolo de "poezia iubirii" expusa prin toate interviurile, atat soacra, cat si acest Mircea Petru au dezvoltat si exprimat multa URA in psihicul lor, fata de cea care a devenit in final victima lor: femeia frumoasa si deschisa, artista Madalina Manole.

2 comentarii:

Fleur du May spunea...

Intr-un articol scria ca o cheama Maria...dar cine stie, poate Maria Magdalena. Foarte interesant blogul tau si perspectiva din care privesti totul. Sper ca adevarul sa iasa la lumina.

Victoria spunea...

Multumesc.
Da am gasit si eu un alt articol cu Maria. Si eu cred ca este vorba de Magdalena Maria. In orice caz indiferent de nume, comportamentul si reactiile in diferite momente sunt aceleasi. Adevarul va iesi la lumina, insa indiferent de concluziile justitiei umane, cea care intotdeauna face dreptate in mod nepartinitor ramane JUSTITIA DIVINA. Pedepsele umane sunt cu mult mai usoare fata de cele ale justitiei divine.