Partidul Poporului

Prajitura mea rapida cu visine sau orice alte fructe de vara

Am gasit pe culinar.ro o reteta de prajitura de vara rapida, foarte usor de facut, foarte buna la gust si teribil de racoroasa mai ales in cursul zilei acum vara.

Mi-a placut aceasta reteta pentru ca are ingrediente simple, de bun simt si nu este deloc complicata.
Adica nu face parte din categoria aia de retete cu tot felul de sofisticareli, aiureli si alte exoticareli cum vezi prin emisiunile alea culinare de pe canalele tv unde te invata cum sa pregatesti ciolan afumat de maimuta infasurat in limbi de tarantule si piele de crocodil albastru (or fi existand crocodili albastrii ? ), cu sos de gem de cirese crete asezonat cu mustar, muguri de coada sobolanului si hrean crescut pe statia orbitala internationala.


Deci iata reteta noastra cu ingrediente neaos romanesti.


In vasul mixerului se pun: 2 oua intregi, 150 grame de zahar,1-2 plicuri zahar vanilat, 125 ml ulei si un pahar de iaurt de 125 g in care s-a stins 1 plic praf de copt. Optional, eu am mai adaugat si o apa de flori (iasomie) cumparata de la magazinele alimentare arabesti, speciala pentru prajituri, pentru ca da un parfum deosebit atat aluaturilor, cat si cozonacilor. Stiu ei arabii ce stiu. Merge insa foarte bine si fara, ca nu toata lumea are apa de flori pentru prajituri.
Se mixeaza cca 2-3 minute.
Se adauga apoi in vasul de mixer 300 grame de faina (eu am folosit faina macinis de Dobrogea, caci are ceva mai multe fibre in ea si dupa spusele profesorului Mencinicopski este cea mai sanatoasa) pe care am incorporat-o amestecand cu o lingura astfel incat cand am coborat paletele de mixer sa nu imi sara pe masa si pe mine toata faina din vas. Am mixat inca circa 1 - 1.5 minute.
Compozitia are consistenta de smantana mai groasa si am rastrunat-o intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Am intins "smatana" uniform in toata tava, apoi deasupra am pus:
varianta 1 - visine fara samburi (la visine dureaza mai mult scoaterea samburilor decat pregatirea aluiatului, dar merita din plin "efortul"!)
varianta 2 - smeura
varianta 3 - caise

Puteti pune orice fructe doriti.

Apoi tava am copt-o la 185 grade Celsius (unii dau temperatura de coacere in grade Faraday) timp de 35 de minute. Am incercat prajitura cu scobitoarea sa vad daca e coapta si gata.
Pe deasupra am presarat zahar pudra care s-a topit si nu s-a mai vazut deloc. Prajitura iese pufoasa si prin gust, aroma si consistenta bate detasat orice prajitura de cofetarie sau supermarket.
Cu atat mai mult cu cat este realizata din ingrediente naturale, fara margarine, prafuri de oua, prafuri de lapte, prafuri de ..... prafuri .....

Poze voi posta maine cand o voi "realiza" din nou, caci din prajitura cu smeura si cea cu visine deja "efectuata", n-a mai ramas nimic de ... pozat. Adica as putea sa pun o poza cu tava si hartia de copt ! Neinteresanta !

Totusi cam asa arata ca in poza asta pe care am luat-o dupa culinar:


Niciun comentariu: