Povesteam cu ceva timp in urma unui om drag sufletului meu, despre filmul grecesc "Anastasia" (serial cu un numar mic de episoade), film turnat in anii 1993-1994, si pe care eu il consider a fi o provocare pentru orice persoana pasionata de studiul psihologiei, dar si de revelatia pe care psihanaliza o poate descoperi in natura umana.
Subiectul filmului il constituie dragostea devoratoare, pasiunea, durerea, dar mai ales lupta psihica, drama Anastasiei, oscilatiile si lipsa de determinare in anumite momente ale vietii, iar in final eliberarea sufletului femeii, a sufletului inrobit de dragostea si pasiunea simultana pentru doi barbati: tata si fiu. Anastasia este interpretata magistral de actrita Mirto Alikaki, cu profunzimea genetica, caracteristica grecilor.
Tot sub raport pshihologic, dar si artistic, filmul surprinde in mod absolut exceptional drama sufleteasca (si nu numai) traita de tata si fiu; conflictul intre doi barbati frumosi si puternici: unul la inceputul maturitatii, celalalt la apogeu, in a-si disputa fiecare FEMEIA. Conflictul in care tatal si fiul devin rivali, se infrunta, fiecare incercand prin mijloacele proprii personalitatii si caracterului sau, de a determina femeia sa ramana cu el. Si nu in ultimul rand conflictul intre doua generatii !
Este un film cum numai grecii stiu sa produca si sa interpreteze.
Este un film care sub raport spiritual mie mi-a demonstrat inca o data (Doamne, daca chiar mai era cazul!) ca in viatza, in viatza noastra cea de zi cu zi, este mai mare pacatul NEIUBIRII, decat pacatul "iubirii pacatoase", al acelei iubirii blamate de societate.
Subiectul filmului il constituie dragostea devoratoare, pasiunea, durerea, dar mai ales lupta psihica, drama Anastasiei, oscilatiile si lipsa de determinare in anumite momente ale vietii, iar in final eliberarea sufletului femeii, a sufletului inrobit de dragostea si pasiunea simultana pentru doi barbati: tata si fiu. Anastasia este interpretata magistral de actrita Mirto Alikaki, cu profunzimea genetica, caracteristica grecilor.
Tot sub raport pshihologic, dar si artistic, filmul surprinde in mod absolut exceptional drama sufleteasca (si nu numai) traita de tata si fiu; conflictul intre doi barbati frumosi si puternici: unul la inceputul maturitatii, celalalt la apogeu, in a-si disputa fiecare FEMEIA. Conflictul in care tatal si fiul devin rivali, se infrunta, fiecare incercand prin mijloacele proprii personalitatii si caracterului sau, de a determina femeia sa ramana cu el. Si nu in ultimul rand conflictul intre doua generatii !
Este un film cum numai grecii stiu sa produca si sa interpreteze.
Este un film care sub raport spiritual mie mi-a demonstrat inca o data (Doamne, daca chiar mai era cazul!) ca in viatza, in viatza noastra cea de zi cu zi, este mai mare pacatul NEIUBIRII, decat pacatul "iubirii pacatoase", al acelei iubirii blamate de societate.
Si mi-a mai confirmat inca o data, ca NICIODATA O IUBIRE din sufletul unui om - fie el barbat sau femeie - NU EXCLUDE O ALTA IUBIRE.
IMPORTANT PENTRU OM ESTE DOAR ATAT: SA AIBA, SA POSEDE IN SUFLETUL SAU PUTEREA, CAPACITATEA DE A IUBI.
Este extrem de interesant cum instinctul Anastasiei pe drumul autodeterminarii ei ca femeie, o indreapta catre tata si fiu in acelasi timp, fara ca ea sa stie, sa fie constienta de acest lucru. Eu aici vad ceea ce orientalii numesc Karma. Este vorba de sansa aceea care probailistic se manifesta in viatza cu o probabilitate de 1 la 1 miliard de posibilitati. Si totusi din cele 1 miliard de posibilitati, singura posibilitate/probabilitate dominanta este una - cea care se manifesta, restul de 999.999.999 ramanand definitiv recesive, nemanifeste in domeniul contextual-cauzal al vietii.
Este extrem de interesant cum instinctul Anastasiei pe drumul autodeterminarii ei ca femeie, o indreapta catre tata si fiu in acelasi timp, fara ca ea sa stie, sa fie constienta de acest lucru. Eu aici vad ceea ce orientalii numesc Karma. Este vorba de sansa aceea care probailistic se manifesta in viatza cu o probabilitate de 1 la 1 miliard de posibilitati. Si totusi din cele 1 miliard de posibilitati, singura posibilitate/probabilitate dominanta este una - cea care se manifesta, restul de 999.999.999 ramanand definitiv recesive, nemanifeste in domeniul contextual-cauzal al vietii.
"Anastasia" este un fel de odiseea lui Oedip in versiune feminina, un fel de "Complex Oedipian" (cum i-a zis genialul Sigmund Freud) trait de femeie in general pe drumul autodeterminarii si constientizarii ei ca FEMEIE.
Faptul ca omul isi neaga sau nu isi cunoaste sentimentele, nu inseamnna ca ele nu exista.
Am cautat mult acest film. L-am vazut integral prin 1996 difuzat duminica seara tarziu pe postul TVR 2 Romania. Mi-ar face mare placere sa-l revad. Pana cand se va intampla acest lucru, ma consolez cu cele cateva clipuri pe care le postez mai jos si care contin momente cheie ale actiunii filmului, clipuri pe care greu le-am gasit pe niste site-uri grecesti..
As vrea doar sa mai remarc si felul in care rolurile tatalui si fiului sunt exceptional interpretate de actorii Minas Hatzisavvas si Alkis Kourkoulos.
Coloana sonora a filmului ? Absolut exceptionala.
Momentele adevarului si ale iubirii: fiul si tatal afla ca impart aceeasi femeie, iar femeia afla ca cei doi barbati intre care ea oscileaza sunt tata si fiu. Doua trailere care redau in esenta acelasi lucru, unele cadrele neregasinduse identic in cele doua filmari.
Am cautat mult acest film. L-am vazut integral prin 1996 difuzat duminica seara tarziu pe postul TVR 2 Romania. Mi-ar face mare placere sa-l revad. Pana cand se va intampla acest lucru, ma consolez cu cele cateva clipuri pe care le postez mai jos si care contin momente cheie ale actiunii filmului, clipuri pe care greu le-am gasit pe niste site-uri grecesti..
As vrea doar sa mai remarc si felul in care rolurile tatalui si fiului sunt exceptional interpretate de actorii Minas Hatzisavvas si Alkis Kourkoulos.
Coloana sonora a filmului ? Absolut exceptionala.
Momentele adevarului si ale iubirii: fiul si tatal afla ca impart aceeasi femeie, iar femeia afla ca cei doi barbati intre care ea oscileaza sunt tata si fiu. Doua trailere care redau in esenta acelasi lucru, unele cadrele neregasinduse identic in cele doua filmari.
Inceputul eliberarii Anastasiei (eliberarea femeii din femeie):
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu